سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل مهاجرت به استرالیا

جغرافیای اقتصادی استرالیا

    نظر

کشور استرالیا در سال 2009 با تولید ناخالص 819 میلیارد دلار ، بر اساس گزارش بانک جهانی در رده نوزدهم جهان قرار گرفته است و در سال مشابه ایران با تولید ناخالص 876 میلیارد دلار در رتبه هفدهم جهان بوده است . متوسط سرانه درآمد هر فرد استرالیایی 38500 دلار و هر ایرانی 12900 دلار بوده است . استرالیا طبق گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد در سال 2006 سومین کشور توسعه یافته دنیا از نظر شاخص انسانی محسوب می شود  .

 

استرالیا کشوری پهناور با آب و هوای متنوع و منابع زیرزمینی سرشار است که با تکیه بر توانمدی های خود در زمینه کشاورزی و دامپروری توانسه است در صحنه اقتصاد بین المللی جایگاه مطلوبی بدست آورد.

 

استرالیا از دسته کشورهایی با اقتصاد آزاد می باشد و متوسط سرانه درآمودش از کشورهایی چون انگلستان ، فرانسه و آلمان بیشتر است . کانال سوئز نقش موثری در اقتصاد استرالیا دارد . زیرا از طریق این مسیر مواد اولیه چون پشم و گوشت به بازارهای اروپا راه می یابد.

 

اقتصاد استرالیا تا قبل از جنگ جهانی دوم ، وابسته به تولید مواد خام و صدور آن به خارج بود و پس از آن اتکای اقتصادی استرالیا به تولید فرآورده های کشاورزی کاهش یافت گرچه هنوز این کشور از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان فرآورده های کشاورزی است.

 

استرالیا بعد از جنگ جهانی دوم در برقراری ارتباط و انعقاد قراردادهای اقتصادی و سیاسی به ویژه با کشورهای هند و ژاپن موقعیت ویژه ای داشته است .همچنین از اعضای سازمان تجارت جهانی (WTO) است .

 

واحد پول

پول رایج استرالیا دلار استرالیاست و هر دلار به صد سنت تقسیم می شود . هر دلار استرالیا حدود 3090 تومان ایران است . کد پولی کشور استرالیا (AUD) معمولا با علامت اختصاری $ و یا به صورت غیر رسمی AU$ نمایش داده می شود.

 

عضویت در سازمان های اقتصادی بین المللی

استرالیا عضو سازمان های اقتصادی متعددی از جمله : سازمان هماکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (APEC) ، سازمان تجارت جهانی (WTO) و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD).

 

واردات و صادرات

اعم اقلام صادراتی این کشور ، محصولات کشاورزی ، زغال ، طلا ، پشم ، گندم ، گوشت ، شکر ، لبنیات ، گاز طبیعی ، سنگ آهن و تجهیزات حمل و نقل است . بزرگترین بازارهای صادراتی استرالیا شما کشورهای ژاپن ، چین ، امریکا ، کره جنوبی و نیوزیلند است که در این میان ، ژاپن سهم عمده ای در خرید این محصولات دارد.

 

واردات عمده استرالیا عبارتند از : ماشین و تجهیزات حمل و نقل و باربری  ،مواد غذایی ، کامپیوتر ، ماشین های اداری ، تجهیزات مخابراتی ، نفت خام و مواد نفتی می باشد و کشورهای امریکا ، چین ، ژاپن ، سنگاپور و آلمان سهم بیشتری را در این میان داشته اند.

 

منابع استرالیا

استرالیا از کشورهای مهم تولید کننده مواد کانی و فلزی بشمار می رود . منابع سرشار زغال سنگ سیاه و قهوه ای ، آهن ، نیکل ، مس ، ماسه معدنی ، منگنز ،  اورانیوم ، الماس ، روی ، طلا و نقره دارد . استخراج این منابع استرالیا را بصورت یکی از کشورهای اصلی تامین کننده مواد خام درآورده است .

 

وبلاگ استرالیا

وبلاگ وکیل مهاجرتی

وبلاگ مهاجرت به استرالیا

وبلاگ برای ویزای استرالیا
وبلاگ در زمینه ویزای کار استرالیا

 

مهاجرت به استرالیا

وکیل مهاجرت استرالیا

وکیل مهاجرت به استرالیا

ویزای استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

ویزای کار استرالیا

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

دامون آرین

دعوتنامه استرالیا

ایالت های استرالیا

انواع ویزای والدین استرالیا

ویزای 482 استرالیا

مناطق رجیونال

انواع ویزای استرالیا

اقامت در استرالیا

شرایط کار ایرانیان در استرالیا

ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیا

ویزای والدین استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای والدین استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا

 مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای ازدواج استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

بازدید از استرالیا از طریق ویزای توریستی و گردشگری

ویزای تحصیلی استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی

ویزای 500 استرالیا

ترجمه ناتی     مترجم ناتی

ارزیابی ویزای کار استرالیا       فرم ارزیابی کار استرالیا     فرم ارزیابی ویزای استرالیا

ارزیابی ویزای سرمایه گذاری استرالیا     فرم ارزیابی ویزای سرمایه گذاری استرالیا

لیست مشاغل استرالیا        لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

اقامت استرالیا     اقامت موقت استرالیا   اقامت دائم استرالیا