سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل مهاجرت به استرالیا

دولت استرالیا جزئیات ویزاهای جدید والدین را اعلام کرد

    نظر

طبق آخرین تحولات وزارت مهاجرت در دولت ترنبل، والدین اجازه ویزیت یا دیدار تا ده سال را خواهند گرفت.

اما از آنجائیکه دولت سعی برای فشردن بر روی بودجه دارد، فرزندان به ناچار مجبور به پوشش هزینه های مراقبت های پزشکی از پدر و مادر خود خواهند شد.

 بدنبال سالها فشار بر روی جوامع قومی، مالکوم ترنبل در کمپین انتخاباتی خود وعده تغییرات در ویزای والدین را داد.

 امروز ، اس بی اس می تواند راه حل دولت را در اینخصوص آشکار کند.

ویزای جدید اجازه می دهد تا هر سال بیش از پانزده هزار نفر والدین خود را به استرالیا بیاورند.اما دولت نمی خواهد تا والدین مسن به بار مالی مالیات دهندگان اضافه شوند.بنابراین فرزندان آنها از نظر قانونی ملزم به خرید بیمه درمانی خصوصی برای پدر و مادر خود جهت پوشش هزینه های درمانی آنان هستند.

 الکس هاک دستیار وزیر مهاجرت طی یک مصاحبه اختصاصی با اس بی اس این طرح را توضیح داد:"این هزینه بزرگی برای مالیات دهندگان برای هزینه های درمانی والدین در طول زمان است. این مشکلی است که تمام دولت های سراسر دنیا با آن دست به گریبان هستند."

 گفتنی است متقاضیان می توانند با پرداخت پنج هزار دلار برای ویزای سه ساله اقدام کننده یا برای ویزای پنج ساله مبلغ ده هزار دلار پرداخت نمایند، با فرصت تجدید پنج سال دیگر به همین میزان قیمت.  

 هنر شررل متخصص مهاجرت از دانشگاه ملی استرالیا می گوید مبلغ بالای ویزاها جای نگرانی است.او همچنین از این طرح که مسیری به اقامت دائم استرالیا برای والدین ندارد اظهار نگرانی کرد. او می گوید:"بعضی چیزها هستند که نگران کننده اند. هزینه ها به نظر برای یک ویزای موقت بسیار بالاست. و این سوال پیش می آید که آیا این افراد در استرالیا زندگی می کنند ولی به طریقی که از جامعه بدور هستند چون آنها همیشه بعنوان شهروندان موقت یا مهاجران موقت تلقی می شوند. آنها هیچ راه و روشی برای گرفتن اقامت دائم ندارند و پس از ده سال باید کشور را ترک کنند."

 آقای شررل می گوید دیگر ویزاهای موقت باید بیمه درمانی خصوصی داشته باشند.

ولی در اینخصوص فرق می کند. او می گوید:"این یکی از اولین نمونه هایی که ما دیده ایم جایی که مهاجران موقت در قبال پوشش درمانی در این کشور مسئولند چون بسیاری از دیگر مهاجران موقت نیاز به بیمه درمانی خصوصی هستند ولی در صورت بروز شرایط اضطراری، در زمانیکه حادثه غیرمنتظره ای اتفاق بیافتد آنها در شبکه امنیت قرار می گرفتند. حالا کاملا بطور آشکار به نظر می رسد  که تعهد جدید دولت بدان معنی است که این مورد دیگر وارد نیست."

 این قوانین به دولت کمک می کند تا به محدودیت افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی کمک کند و اگر چنانچه وضع شوند، می تواند صدها میلیون دلار به هزینه ویزاها اضافه گردد.

این بدان معناست اگر چنانچه پانزده هزار سهمیه در امسال پر شده باشد پس یکصدوپنجاه میلیون دلار تنها از هزینه های ویزاها به خزانه داری سپرده شده است.

الکس هاک می گوید دولت می تواند در هزینه های مراقبت کودکان هم پس انداز کند. او می گوید:"پدران و مادران می آیند تا وقت بیشتری را در کنار فرزندان و نوه های خود بگذرانند و این خانواده را بیشتر منسجم می کند. ما انتظار داریم که فشار کمتری بر روی بعضی از تسهیلات مراقبت از کودکان ببینمی چون پدربزرگ و مادربزرگها در دسترس هستند و می توانند تحت این نوع ویزا از نوه های خود در زمانیکه فرزندانشان کار می کنند مراقبت نمایند."

 کسانیکه والدین خود را تحت ویزاهای جدید اسپانسر می کنند بایستی شهروندی استرالیا یا اقامت دائم داشته باشند و یا شهروند واجد شرایط نیوزیلند باشند.

خانم دیانا پاهاری یو مقیم دائم فیلیپینی است که بعنوان پرستار در بیمارستانی در ملبورن کار می کند.همسر او نیز پرستار  است و در بیمارستان دیگری مشغول بکار است . هر دوی آنها در شیفت های شب و آخر هفته ها کار می کنند.

مادر دیانا تحت ویزای Aged Parent  با آنها زندگی می کند و از نوه های خود مراقبت می کند، ولی او مجبور است برای تمدید ویزای خود هر ساله به فیلیپین برگردد.

خانم پاهاری یو می گوید علاقه او به ویزاهای جدید بستگی به هزینه ویزا دارد در جائیکه تمدید کردن ویزای  Aged Care تنها یکصد و سی دلار هزینه دارد.

اما او در حال حاضر بیمه خصوصی مادر خود را می پردازد که دویست و پنجاه دلار در ماه از Medibank Private است و به نظرش وجه منصفانه ای است. او می گوید:"من در سازمان بهداشتی کار می کنم و می دانم چه اتفاقی می افتد. از مسئولیتها آگاهم. جمعیت مسن زیادی در کل استرالیا وجود دارد. و فقط مسئله پول است، نمی توانیم از عهده و توان افزایش افراد پیر بربیاییم."

 گفتنی است دولت در نظر دارد تا تغییرات جدید را در بودجه فدرال هفته آینده اعلام کند.اگر چنانچه از پارلمان عبور کند، ویزاها از نوامبر امسال به اجرا در خواهند آمد.

 مهاجرت به استرالیا

وکیل مهاجرت استرالیا

وکیل مهاجرت به استرالیا

ویزای استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

ویزای کار استرالیا

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

دامون آرین

وبلاگ مهاجرتی

دعوتنامه استرالیا

ایالت های استرالیا

انواع ویزای والدین استرالیا

ویزای 482 استرالیا

مناطق رجیونال

انواع ویزای استرالیا

اقامت در استرالیا

شرایط کار ایرانیان در استرالیا

ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیا

ویزای والدین استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای والدین استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا

 مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای ازدواج استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

بازدید از استرالیا از طریق ویزای توریستی و گردشگری

ویزای تحصیلی استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی

ویزای 500 استرالیا

ترجمه ناتی     مترجم ناتی

ارزیابی ویزای کار استرالیا       فرم ارزیابی کار استرالیا     فرم ارزیابی ویزای استرالیا

ارزیابی ویزای سرمایه گذاری استرالیا     فرم ارزیابی ویزای سرمایه گذاری استرالیا

لیست مشاغل استرالیا        لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

اقامت استرالیا     اقامت موقت استرالیا   اقامت دائم استرالیا