سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل مهاجرت به استرالیا

زبان انگلیسی در استرالیا | هزینه زبان انگلیسی در استرالیا

    نظر

 

اگر برای مهاجرت به استرالیا نیاز به گذراندن دوره های آموزشی زبان دارید، آگاهی از هزینه آموزش زبان در استرالیا به شما کمک می کند تا برآوردهای مالی خود را در کنار هزینه زندگی در استرالیا ، دقیق تر انجام دهید. در اینجا هزینه های یادگیری زبان در استرالیا و مدارک رسمی و عمومی قابل قبول در این کشور را بررسی می کنیم. پس از مطالعه این مقاله می توانید انتخاب های هوشمندانه و به صرفه تری را برای آینده شغلی و تحصیلی خود در کشور استرالیا داشته باشید.

هزینه یادگیری زبان در استرالیا و مدارک رسمی قابل قبول

بستگی به نوع فعالیتی که در پیش دارید هزینه های آموزش زبان انگلیسی در استرالیا برای شما متفاوت است. شما ممکن است به عناوین مختلفی قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشید یا حتی هم اکنون در این کشور ساکن هستید. در ابتدا باید به این سوال مهم پاسخ دهید که آموزش زبان در استرالیا را برای چه می خواهید؟ برای ارتباط برقرار کردن بهتر با افراد، برای ادامه تحصیل و حضور در کلاس های کالج و دوره tafe  یا برای کسب کار و …جواب دادن به این سوال ها تا حدود زیادی به شما کمک می کند و می توانید تصمیم بگیرید که با توجه به نیاز خود احتیاج به چه نوع کلاس های زبان دارید و در نهایت چه مقداری باید هزینه کنید.

مدارک رسمی آموزش زبان در استرالیا

در لیست زیر مهمترین و معتبرترین مدارک قابل پذیرش زبان انگلیسی در کشور استرالیا آورده شده است. نکته مهم فواصل زمانی سریع در برگزاری این آزمون هاست. تعداد زیاد برگزاری آزمون های انگلیسی نشان دهنده درخواست زیاد برای دریافت این مدارک است. برعکس ایران که فاصله زمانی برای برگزاری آزمون های بین المللی زبان بسیار زیاد است در کشور استرالیا شما هر زمان اراده کنید می توانید خود را محک بزنید و مدرک خود را بگیرید.

مدارک رسمی و مورد قبول در آموزش زبان استرالیا:

§         IELTS

§         TOEFL

§         PTE Academic

§         OET

§         Cambridge (CAE)

هزینه مدارک آموزش زبان در کشور استرالیا

می توانید یکی از مدارک فوق را با توجه به کاربرد این مدارک و شرایط شخصی تان، انتخاب کنید و در کلاس های آموزشی دوره این مدرک، شرکت کنید. توجه داشته باشید که هزینه آزمون های آموزش زبان در استرالیا با توجه به نوع امتحان متفاوت است.

 

آزمون

هزینه آزمون به دلار استرالیا

 زمان دریافت جواب آزمون

IELTS

340 AU$

13 روز کاری

OET

AU$ 587

15 روز کاری

TOEFL

US$ 300

10 روز کاری

PTE

AU$ 340

5 روز کاری

CAE

AU$ 320

2 تا 6 هفته

دوره آموزش زبان ELICOS و هزینه دوره ELICOS

علاوه بر آزمون های رسمی و بین المللی یاد شده، دوره های دیگر زبان انگلیسی در کشور استرالیا برگزار می شود. این دوره ها عمومی تر و از نظر هزینه آموزش زبان در استرالیا به صرفه تر هستند و معروف ترین آنها دوره ELICOS است. نام این دوره مخفف English Language Intensive Courses for Overseas Students است که در واقع دوره عمومی آموزش زبان انگلیسی در کشور استرالیا قبل از ورود به دانشگاه است.

این دوره به قدری معروف است که افراد از سراسر دنیا می توانند برای حضور در این دوره اقدام به گرفتن ویزای کشور استرالیا کنند اما این نوع ویزا برای ایرانی ها صادر نمی شود و شما تنها در صورت داشتن ویزای تحصیلی می توانید برای گرفتن این دوره زبان به خاک استرالیا وارد شوید. مراکز معتبر کشور استرالیا، شرکت های بین المللی و حتی دانشگاه های مطرح این کشور مانند دانشگاه ملبورن مدرک زبان ELICOS را قبول می کنند و داشتن این مدرک برای ورود به این مراکز قابل قبول است.

نکته مهم:

شرایط گذراندن این دوره در کشور استرالیا به صورت تمام وقت است. به عبارت دیگر شما در هنگام گذراندن این دوره نمی توانید به کار دیگر یا تحصیل مشغول باشید و باید تمام وقت خود را به گذراندن آن اختصاص دهید.

هزینه دوره زبان ELICOS در کشور استرالیا

با توجه به اعلام سایت رسمی www.elicos.com هزینه رسمی شرکت در این دوره آموزش زبان انگلیسی در کشور استرالیا هفته ای 250 الی 350 دلار استرالیاست. با یک حساب سرانگشتی و محاسبه نرخ برابری دلار استرالیا به واحد پول ایران می توانید هزینه این کلاس ها را به تومان محاسبه کنید. مسئله مشخص هزینه بالای این دوره ها برای شهروندان ایرانی است.

زمان لازم برای گذراندن دوره ELICOS چقدر است؟

سایت رسمی www.canberra.edu.au زمان لازم برای گذراندن این دوره را حدود 1 سال (52 هفته) برآورد می کند و با توجه به نرخ قیمت اعلام شده توسط سایت رسمی این مدرک می توانید قیمت بالای آنها را محاسبه کنید! دقت کنید که این دوره یک آموزش جامع به حساب می آید و بعد از گذراندن سرفصل های این دوره شما مهارت های لازم برای ارتباط حرفه ای با دیگران چه در محیط شهری و چه در محیط های حرفه ای کسب و کار را بدست خواهید آورد و علت طولانی بودن این دوره نیز به همین دلیل است.

با توجه به موارد صحبت شده در این نوشته در صورتی که شما یکی از مدراک رسمی بین المللی مانند IELTS یا TOFEL را داشته باشید احتیاح به گذراندن دوره ELICOS ندارید و می توانید با همان مدرک بین المللی برای فعالیت های خود در کشور استرالیا بدون نیاز به آموزش زبان انگلیسی در این کشور اقدام کنید.

یادگیری زبان در کالج های استرالیا

اگر تمایل دارید که برای یادگیری زبان در استرالیا از خدمات محیط های آکادمیک استفاده کنید، کالج های زیادی این سری خدمات را ارائه می دهند. حضور در دانشگاه برای یادگیری زبان فواید و ویژگی های منحصر به فردی دارد که از مهمترین آنها می توان به ارتباطات بیشتر با افراد آکادمیک اشاره کرد که این روابط برای زبان آموز در هنگام یادگیری زبان بسیار ارزشمند است.
کالج ها معمولا تنوع وسیعی از آموزش زبان را در اختیار شما قرار می دهند. این دوره ها هم شامل دوره های آمادگی برای آزمون های بین المللی و هم شامل دوره های پذیرفته شده در این کشور مانند دوره ELICOS هستند.

هزینه آموزش زبان در کالج های استرالیا

کالج ها و موسسات آکادمیک استرالیا برای آموزش زبان، هزینه مشابه ای با سایر مراکز آموزش زبان دارند. این قیمت ها با توجه به تعداد کلاس ها در هفته و زمان هر کلاس متفاوت است و معمولا از هفته ای 210 دلار شروع می شود و با توجه به استفاده ممکن است تا 500 دلار نیز قیمت داشته باشند.

عوامل موثر در هزینه آموزش زبان در استرالیا:

همانطور که مشاهده کردید، هزینه آموزش زبان در استرالیا، از هفته ای 210 دلار شروع می شود تا 500 دلار اما چند عامل در این قیمت گذاری موثر هستند. بنابراین می توانید با توجه به نیازها و بودجه خود، دوره مناسب آموزشی مناسب را برای خود  انتخاب کنید. عوامل موثر در هزینه دوره های آموزشی زبان در استرالیا به شرح زیر هستند:

§          زمان برگزاری جلسات آموزش: زمان استانداد کلاس ها در کشور استرالیا بین 50 الی 70 دقیقه است و دوره های استاندارد در این بازه برگزار می شوند اما اگر شما نیاز دارید تا کلاس های فشرده تر را بگذارنید، این عامل تاثیر مستقیمی در هزینه آموزش دارد.

§         تعداد جلسات برگزاری کلاس ها در هفته: برای دوره های عمومی مانند ELICOS هفته ای 3 جلسه کلاس ها برگزار می شود ولی شما می توانید تا هفته 5 جلسه را نیز انتخاب کنید که این موضوع هزینه هفتگی کلاس ها را تا دو برابر برای شما افزایش خوهد داد.

§         شهری که برای آموزش مراجعه می کنید: هزینه آموزش در شهرهای بزرگ کشور استرالیا مانند سیدنی و ملبورن بالاتر از شهرهای کوچک است و این تفاوت قیمت تا 30 درصد، تاثیر مهمی در قیمت تمام شده شما دارد پس اگر قصد اقامت در شهر های بزرگ استرالیا را دارید باید قیمت بیشتری را برای یادگیری زبان هزینه کنید.

§         کیفیت کلاس ها: با توجه به نوع موسسه و کالجی که برای آموزش به آن مراجعه می کنید قیمت ها متفاوت است. موسسات معتبر و درجه یک هزینه بیشری را برای ارائه این خدمات دریافت می کنند و این تفاوت تا 20 درصد در هزینه شما تاثیر خواهد گذاشت.

سخن پایانی:

دوره های آموزشی زبان در کشور استرالیا، تنوع زیادی دارد و هزینه های آموزش زبان در استرالیا، بنا به انتخابتان، خواهد بود. فراموش نکنید که انتخاب یکی از دوره های بالا، به نیاز شما در استرالیا بستگی دارد. پس با دقت مزایا و کاربردهای هر دوره را بررسی کنید. می توانید برای انتخاب دوره زبان مناسب برای دریافت انواع ویزای استرالیا از وکلای مهاجرتی سلکت ویزا مشاوره بگیرید.

 

مهاجرت به استرالیا

وکیل مهاجرت استرالیا

وکیل مهاجرت به استرالیا

ویزای استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

ویزای کار استرالیا

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

دعوتنامه استرالیا

ایالت های استرالیا

انواع ویزای والدین استرالیا

ویزای 482 استرالیا

مناطق رجیونال

انواع ویزای استرالیا

اقامت در استرالیا

شرایط کار ایرانیان در استرالیا

ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیا

ویزای والدین استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای والدین استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا

 مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای ازدواج استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

بازدید از استرالیا از طریق ویزای توریستی و گردشگری

ویزای تحصیلی استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی

ویزای 500 استرالیا

ترجمه ناتی     مترجم ناتی

ارزیابی ویزای کار استرالیا       فرم ارزیابی کار استرالیا     فرم ارزیابی ویزای استرالیا

ارزیابی ویزای سرمایه گذاری استرالیا     فرم ارزیابی ویزای سرمایه گذاری استرالیا

لیست مشاغل استرالیا        لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

اقامت استرالیا     اقامت موقت استرالیا   اقامت دائم استرالیا